Voorpagina     Nieuws     Snelheidsmeter     Enquête     Schrijf ons     Word lid  

  Voorpagina
  Column
  Voor de pers
  Schrijf ons
  Voor onze leden
  Vereniging
  Lid worden van COAX
  Online Chatten
  Enquête
  Redactie




COAX Nederland
Kan.v. Osstraat 16
6525 TX Nijmegen


 
  Reacties op nieuwsartikel


Netwerk management activiteiten van UPC update

21 Aug. '09 Vanmorgen ontvingen wij de volgende update, betreffende de Netwerk management activiteiten van UPC,zoals vermeld op 9 augustus jl.
1) Eerder dan verwacht heeft UPC per 20 augustus j.l. de netwerk management aanpassingen voor heel haar verzorgingsgebied met succes doorgevoerd. Nadat begin augustus in Flevoland aangepassing was gedaan, is gebleken dat dit de juiste en gewenste uitwerking had.
2) Door deze aanpassingen is de snelheid van de hogere abonnementen bij het gebruik van nieuwsgroepen significant verhoogd. Het gaat hierbij om +/- 1% van onze klanten die fanatiek gebruikmaken van nieuwsgroepen en p2p, zo blijkt uit onze statistieken.
3) Daarnaast was het tot voor kort mogelijk om door middel van een handigheid ons netwerkmanagement te omzeilen bij het downloaden vanaf nieuwsservers.
Per 20 augustus is dat door een extra aanpassing niet meer mogelijk.

Mochten er toch nog grote problemen zijn met de snelheden, dan kan men het bekende feedback formulier van COAX NL hiervoor gebruiken.

Update 24-08-09: COAX NL heeft vanmorgen contact gehad met UPC,
horen vandaag Hoe verder ?
Wordt dus vervolgd.

 (150)Auteur: Hans Ronhaar


 
Hieronder staan de reacties van onze lezers op dit nieuwsartikel. U kunt ook reageren door op de onderstaande knop te drukken.


  Stuiterbunny uit Eindhoven met UPC (21-8-2009 13:02:42)

quote2) Door deze aanpassingen is de snelheid van de hogere abonnementen bij het gebruik van nieuwsgroepen significant verhoogd. Het gaat hierbij om +/- 1% van onze klanten die fanatiek gebruikmaken van nieuwsgroepen en p2p, zo blijkt uit onze statistieken./quote

Behalve tussen 16:00 - 00:00 uur.
Dan knijpt UPC de kabel voor de helft dicht.
Buiten deze uren, kan je met 6mb downloaden, in die uren met 2,5 op nieuwsgroepen.
Waarom moet je dan een hoog abbo pakken?

  Arthur uit Spijkenisse met UPC (21-8-2009 13:08:58)

Sterker nog, bij mij wordt de snelheid al om 12.00 uur met twee derde beperkt. Dus van 12.00 uur tot 00.00 uur kan ik maar 1/3 van mijn lijntje gebruiken.

  oplichters upc uit nooitgedacht land met upc stop waar asdl verga (21-8-2009 13:15:52)

dit gaat echt tever komop klok slag 12:00 wordt de boel dicht gegooid
haal van de 60Mb niet eens 18Mb nouw super gedaan upc
ron haar lees eens hoeveel mensen er staan op www.chelloo.com
na dat bericht

  upc oplichters uit nooitgedacht land met upc stop waar asdl verder gaat (21-8-2009 13:18:25)

dit gaat echt tever komop klok slag 12:00 wordt de boel dicht gegooid
haal van de 60Mb niet eens 18Mb nouw super gedaan upc
ron haar lees eens hoeveel mensen er staan op www.chelloo.com
na dat bericht

  tripwire uit Rotterdam met UPC (21-8-2009 13:19:01)

Ik wil er ook nog even op wijzen dat het Soulseek protocol de afgelopen tijd consequent tot 7 kilobyte per seconde word teruggeknepen.
Dat is dus bijna de snelheid van een inbelmodem, en ongeveer 0.1% van de geadverteerde snelheid.
Het zou goed zijn als Coax zou weten te bereiken dat we gratis kunnen downgraden. (zonder contractverlenging)

  Erik uit Burum met Chello (21-8-2009 13:19:13)

De snelheden worden geknepen van 11:00 tot 00:30 tot 1/3 van je verbinding. Dit lijkt nergens op. Prima dat ze dit ´s avonds vanaf 19:00 doen maar niet zo vroeg al. De stabiliteit is wel stukken beter nu. Voorheen enorm veel variatie en totaal geen snelheid. Nu strak op 1/3 van je max, tenminste bij mijn 16 MB verbinding.

  darkhelmet6 uit reusel met upc (21-8-2009 13:33:58)

En dit noemen ze dan netwerk management aanpassingen met succes doorgevoerd. Ik heb sinds vandaag 12 uur, nog maar 1/3 van de snelheid via nieuwsgroepen. Daarvoor geen probleem. Bedankt UPC, maar niet heus.

  sloom uit Amsterdam met upc chello 90 mbit fiber power (21-8-2009 14:20:10)

Het is wel erg hoor wat er nu geflikt is, zit in Amsterdam met een 90mbit fiber abbo en kom nu maar op maximaal 3.6MB , zo ongeveer 3989.77kb/s.
Of dit nu van usenet komt of via gigabit ftp servers maakt niet uit..
Het is minder dan de helft en dat over de hele linie.
Knap waardeloos dus. Kan het echt niet aanraden om een abbo te nemen bij
chello, zeker niet als je 60 90 of 120 zogenaamde fiber power wil.
Ik had al mijn 120mbit fiber omgezet naar 90mbit om de kosten te drukken
daar ik nooit die 120mbit behaalde. Had beter bij ADSL moeten bliven.
Dit is 3 x wat zeg ik.. 10 x niks.

Current Downstream: 3993.73kb/s Current Upstream: 89.72kb/s

  Rudy uit Duiven met UPC (21-8-2009 14:58:21)

Het is er inderdaad niet beter op geworden. Zowel usenet als ftp word gewoon de complete dag (12:00 tot 00:00) geknepen op 3,5MB/s. Ze kunnen mij niet wijsmaken dat dit door netwerk capasiteit gebrek komt, dit is in mijn ogen gewoon oplichterij!.

  Frits uit x met kabelboer nr1 (21-8-2009 14:59:34)

thja.... gewoon 25/1.5mb nemen snel zat :)

nog steedst klote hier met newsgroupen /p2p/ soulseek enz...
blijft waardeloos hier....UPC upgrade ? think not !

  Henk uit Nijmegen met Upc, 60 mb (21-8-2009 15:00:38)

Nu dat ik vroeger gewoon in de middag 60 mbit kon halen, (buiten knijp periode). Haal ik nu maar 20 mbit. dank je upc je hebt mijn verbinding nu 24/7 beperkt. Ik snap nu eigenlijk het nut niet meer als je alleen met HTTP nog 60 mbit kan halen.

toch maar weer naar adsl.

  Jay_snake uit Rotterdam met UPC (21-8-2009 15:08:51)

Het is gewoon kut...Ik kom net terug van vakantie en wilde even snel weer up te date zijn met series enz. Ik download momenteel met 2.34 MB/s terwijl ik "vroeger" 6.50 MB/s haalde...

Hier dus ook ong 1.3 van de verbinding. Hoezo is het succesvol....negatief gezien dan toch zeker?

Bedankt UPC voor dit uitmuntende werk...

  tripwire uit Rotterdam met UPC (21-8-2009 15:10:59)

Jongens, vergeet niet dkarsten@upc.nl (Diederik Karsten, algemeen directeur UPC Nederland) je mening te geven over hun internet dienst!
Met een cc naar kassa@vara.nl

  Stuiterbunny uit Eindhoven met UPC (21-8-2009 15:14:33)

Sinds vandaag dus ook de hele dag op halve snelheid!

Gaat werkelijk nergens meer over :(

  CK uit Rozenburg met UPC (21-8-2009 15:30:04)

Dit is inderdaad niet meer normaal te noemen betaal je voor de 60 fiberpower krijg je als download snelheid die van de 20 een 1/3 van de snelheid pffff niet normaal!!!!!!!!!!!

  Joeldeman uit Leerdam met UPC Power (21-8-2009 15:31:47)

Heb je 16mbit internet, download je maar met 640 kb/sec! Niet hoger,niet lager! Hier word ik dus niet echt bepaald vrolijk van..

  Waterstof uit Barneveld met UPC (21-8-2009 15:39:31)

Zelf heb ik een 16Mbit verbinding en via usenet (en sinds vandaag ook via FTP) download ik met maximaal 1/3 van mijn verbinding!

Kortom ik betaal 2/3 te veel!!!!!

  jacco uit Barendrecht met UPC :( (21-8-2009 15:50:55)

" +/- 1 % die fanatiek gebruik maken van nieuwsgroepen en p2p."

Maak dat de kat wijs UPC waarom zouden jullie zoveel investeren in snelle netwerken als toch maar 1% gebruik maakt van die snelle "dure" abonnementen die nog maar voor 1/3 werken. Schande is het dat dit zomaar kan. Ik maak per maand ruim 80 euro naar Upc over ben al ruim 10 klant, maar zit er nu toch wel aan te denken om alles maar eens op te zeggen. Denk dat ik maar aangifte ga doen van digitale diefstal.

  pjottrr uit leeuwarden met UPC (21-8-2009 16:22:49)

hier in leeuwarden voor het eerst ook niet meer de boel kunnen omzeilen.

de snelheid is er (voorheen getest door newsservers te gebruiken op poort 444 )
is nu beperkt tot 1/3e van de snelheid

ik was altijd positief over upc , maar ben nu maar eens hier gaan kijken:
http://www.leeuwarden.opglas.nl/

Het vervelende is dat er geknepen wordt op abonnement, niet op wat er beschikbaar is aan capaciteit.

ik kan namelijk slechts downloaden met 1,17 mb ( maal 3 = dit 28 mbit) , ik heb een 30 mbit abonnement,
daar waar andere gebruikers, met een sneller abonnement ook meer kunnen downloaden ( 60 mbit = 2, ? en 90 mbit is 3, 5 ? )

terwijl de capaciteit veel hoger is .
het feit dat de capaciteit aanwezig is, maar dus niet benut wordt; dat wekt bij mij ernstige onvrede op.

  wimpienl uit Spijkenisse met UPC (21-8-2009 16:38:39)

UPC zuigt steeds harder..usenet knijpen tot 1/3, dc++ blokkeren, soulseek blokkeren..tjee zeg, toch maar eens gaan denken hele kabel weg te doen en maar adsl en digitenne te nemen.

  Piet Korf uit Bennekom met upc (nog wel) (21-8-2009 16:39:51)

Jawel hoor een gebakkenlucht verhaal van UPC ,ik zit nu te downen van de nieuwsgroepen met een derde van wat het aan snelheid moet zijn, het is nu 21 augustus 16.37 en ik haal 1.16 Mb tegen de 3.33 Mb die ik normaal haal.
Ik lees net dit artikel terwijl ik vandaag een boze brief naar UPC heb gestuurd ik voel mij echt vreselijk genaaid , ik had stille hoop dat het goed zou komen maar het is weer typisch nederlands vet betalen en er weinig voor terug krijgen.

Ik ben net lid geworden van coax lijkt mij een goede zaak om te steunen.

  Olof uit apeldoorn met upc (21-8-2009 18:49:13)

Knijpen vanaf 12uur terwijl de spits pas na 18.00uur begint normaal gesproken en dan maar 1/3 van de snelheid wat je normaal hebt dat is toch geen oplossing Coax .Upc neemt ons allemaaal bij de neus met dat knijpen.reclame maken over snel downloaden je gaat toch geen 60mb gebruiken om je email binnen te halen of een youtube film te bekijken dat kun je ook wel af met een 5mb verbinding voor een stuk minder aan euroos.er moet op getreden worden tegen die machts positie van upc

  JohanL uit Dordrecht met UPC (21-8-2009 18:58:52)

Dit is een leuke stabiele snelheid, maar mag het op minimaal 2/3 van je snelheid?! Dit is te veel betalen en mensen die minder betalen ook de dupe laten zijn.

  ulti uit lelystad met UPC (21-8-2009 19:05:53)

SCHANDALIG echt! gewoon 1/3 leveren en de volle mep laten betalen!
Je neemt toch niet voor alleen e-mailen en surfen een snelle lijn, maar juist voor de newsgroepen ect.

Tis dat ADSL bij mij niet werkt ivm afstand centrale maar anders was ik snel weg!

  Alex uit almere met UPC (21-8-2009 19:06:05)

Nou en bedankt UPC, Woon in almere nooit last gehad heb 120 mbit download altijd full speed, nu max 40 mbit hoger kom ik niet.
Vind dit echt oplichterij mensen laten betalen voor 120 mbit en dan max te kunnen downloaden met 40 mbit vieze oplichters daar.

  Ronald uit amsterdam met UPC (21-8-2009 19:20:39)

Als ze nou eens P4P invoeren bij UPC, dat scheelt ze tot 50% in bandbreedte voor p2p verkeer......

  M uit V met UPC (21-8-2009 19:56:55)

Het is echt een schande een duur abonnement en je dan de snelheid van een goedkoop abonnement geven zal niet lang meer duren of ik zeg alles op

  ronald van de baan uit uddel met upc (21-8-2009 20:38:37)

hier in gelderland word ik sinds deze aanpassing in het netwerk van 12.00 tot 0.00 voor tweederde geknepen op mijn usenet


schande is dat ze dit een oplossing noemen

  tripwire uit Rotterdam met UPC (21-8-2009 21:09:35)

Heeft Hans er nog steeds vertrouwen in dat de snelheidsproblemen snel de wereld uit zullen zijn en dat er van "knijpen" geen sprake meer zal zijn, of is nu ook bij hem het besef doorgedrongen dat UPC hem maar wat op de mouw speld?

  slak uit oirschot met upc (21-8-2009 21:14:59)

ruim 8 jaar plezier gehad van chello/ upc, wat ze nu flikken??

groot deel van de dag 1/3e snelheid..

coax: A K T I E ! ! ! ! !

  Jory uit Helmond met UPC (21-8-2009 21:57:48)

OPLICHTING! Men heeft een 90mbit abonnement, men komt thuis en zet zijn PC aan. Maar meneer komt er al snel achter dat zijn 90mbit eigenlijk maar 30mbit is in de uren waar hij het het hardst nodig heeft.

BESPOTTELIJK!

  Piet uit Apeldoorn met UPC (21-8-2009 21:57:51)

Ik sluit me helemaal aan bij alle berichten. Het is werkelijk schandalig dat een bedrijf je iets verkoopt, en vervolgens slechts een derde ervan levert. Ik voorzie weer een mooi seizoen Radar en Opgelicht en Kassa met onze vrienden van UPC als mooie afwezige wanneer ze het over deze oplichterspraktijken hebben, want dat zijn het.

Wat ik me nou over het netwerkmanagement afvraag, waarom knijpen ze niet alleen als het netwerk echt overbelast is. Dus als om 18.43 het netwerk het bijna niet aankan, dan knijpen met wat nodig is. Gaat het om 19.03 weer beter, dan minder knijpen, is het om 19.14 weer helemaal goed, dan helemaal niet knijpen. Ik denk dat mensen dat veel minder erg zouden vinden, zelfs op bepaalde momenten enigszins begrijpelijk, als ze maar zouden investeren in netwerkverbetering.

  Lithium_Grim uit Almere met Chello (21-8-2009 22:01:25)

Wat een soppers. Heb nu ook besloten om mijn abonnement maar op te zeggen en weer op zoek te gaan naar providers die echt snel internet leveren

  Kevin1990 uit Nijmegen met UPC (21-8-2009 22:22:42)

Echt super triest dit zeg. Dacht dat dit weer een probleem was van men nieuwsserver maar gewoon upperkut dus. want zo noem ik upc maar voortaan upperkut.
COAX dit is niet normaal. Of verlaag de prijzen dan kan ik er mee leven anders die zooi eraf gooien en volledige 60 mbit geven.

Oplichters

  GLAS4EVER uit Wijchen met ALICE (21-8-2009 22:53:39)

Het enige waar UPC goed in is is Glasvezel projecten proberen te dwarsbomen om hun abonnees te behouden. Dit allemaal door onjuiste informatie te verstrekken in folders en mensen te gaan bellen.
Voordat men groots gaat roepen het snelste internet van Nederland te hebben moeten ze maar eens zorgen dat ze de beloofde snelheden waar gaat maken 24 uur per dag net zoals met Glasvezel mogelijk is.

De netwerkcapaciteit van alle kabelaanbieders laat te wensen over.
Met alle steeds hogere internet snelheden maar de komende jaren ook HDTV zal het netwerk de grootte hoeveelheden dataverkeer gewoonweg niet meer aan kunnen. Ga dus Glasvezel tot in huis aanleggen ipv mensen oplichten met je zogenaamde 120MB Fiberpower abonnementen.

  Frits uit x met kabelboer nr1 (21-8-2009 22:58:51)

Met de tv loopt het hier ook niet lkr....
Eerst de RTL zenders haperingen, nu belgie 1 hier elke avond.....

  Jan uit Rotterdam met UPC (21-8-2009 23:10:56)

Ik sluit mij aan bij de rest.
Wat gaan we volgende maand knijpen, vast niet de prijs!!!

  thcikke uit rotterdam met upc (22-8-2009 00:28:38)

ik snap het probleem niet, questie toch van, tussen 22:00 en 08:00 je downloads aan zetten. heb 10mbit upc en haal bijna altijd we. 1.2 Mb/s

  Yasin uit amsterdam met upc (22-8-2009 01:09:24)

Mijn buurman heeft ook happeringen met digitale tv ik zelf heb mijn digitale pakket opgezegd, Ik vind dat Upc eens moet stoppen met haar/zijn reclame sneller dan adsl snelste internet van nederland etc het is niet correct integendeel ze leveren niet eens wat ze beloven enige wat ze doen is ADSL afkraken. Ze moeten eens aangepakt worden en op hun vingers worden getikt.

  RO uit Nieuwkuijk met (22-8-2009 04:53:02)

Coax zou aan UPC moeten vragen om P4P technologie in te voeren zodat het afknijpen dan niet meer nodig is.

In Amerika maken ze allang gebruik van de P4P technologie....

DUS COAX stel dit voor als goed alternatief!

  freek uit x met kabelboer nr1 (22-8-2009 11:10:55)

STUUR ALLEMAAL DE ONDERSTAANDE TXT NAAR UPC :)

dkarsten@upc.nl (Diederik Karsten, algemeen directeur UPC Nederland)
Met een cc naar kassa@vara.nl
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Geachte heer Karsten,

Ik heb een vraag aan u: Hoe zou u het vinden als u voor de helft van uw werktijd maar 1/3 van het salaris zou krijgen van wat u normaal krijgt?
Volgens mij zou u "not amused" zijn, zo kan ik me voorstellen.

Het is mij daarom een volslagen raadsel waarom u wel de internetklanten van UPC 12 van de 24 uur per dag opzadelt met een downloadsnelheid die 1/3 bedraagt van hetgeen volgens het abonnement zou moeten kunnen.
Is het dat ook niet volkomen logisch dat ik als internetklant in het vervolg van de helft van het abonnementsgeld 1/3 deel ga betalen?

Stel dat u ´s ochtends bij de bakker een heel brood koopt voor 3 euro, ´s middags nog een brood gaat kopen, 3 euro betaalt en vervolgens van de bakker 1/3 deel van het brood krijgt? Dat is namelijk precies hetgeen u nu doet met de internetklanten.

Ik ga er vanuit dat u een verstandig mens bent en dat u samen met de medeverantwoordelijken voor dit onzinnige beleid tot de conclusie zult komen dat UPC met deze vorm van network management volkomen uit de bocht is gegaan, volstrekt niet levert wat u in de huidige reclamecampagne belooft en dus zo snel mogelijk een eind zult maken aan deze in mijn ogen wanprestatie van uw bedrijf.

Met vriendelijke groeten,

  klaasie uit sliedrecht met upc list en bedrog (22-8-2009 11:34:43)

en die eikel van een tim kuik zal er ook wel wat mee te maken hebben
met dat knijpen

  Matthijs Tempels uit Arnhem met UPC Fiber Power 90 (22-8-2009 13:01:50)

Ik heb dezelfde ervaringen..

Speedtest.net geeft nog steeds aan dat ik 85Mbit heb, maar als ik iets download van mijn eigen server via ftp haal ik opeens niet meer dan ~30Mbit. Tot vorige week haalde ik de 90Mbit vrijwel altijd (9, a 10Mbyte/sec, erg netjes) maar sinds vandaag is het echt huilen.... (nou is 3,8Mb/sec nog steeds niet verkeerd, maar als ik dat wilde had ik wel fiber power 30 genomen nietwaar.....)

Matthijs

  executable uit Rotterdam met (22-8-2009 13:14:10)

Ik sluit me geheel aan bij deze reacties, het is werkelijk van de gekke dit. Misschien moet ik eens uitrekenen om 1/3e van het bedrag over te maken voor alle uren dat ik 1/3e van de snelheid heb.

  barrie uit amsterdam met upc (22-8-2009 13:21:28)

Zelfde probleem als iedereen, met fiber 30 en usenet.

Kan upc worden aangepakt omdat hun reclame misleidend is ?
Je betaalt tenslotte voor snelheid maar krijgt het niet.

Heb overigens na 1 maand fiber 30 zonder probleem mijn abonnement naar oude abonnement kunnen terugzetten. Ze erkennen het probleem dus wel.

  Harm uit Oostermeer met upc (22-8-2009 13:27:49)

Ik hoop dat Coax hier snel achteraan gaat. Ik heb inmiddels mijn mails de deur uit gedaan in de hoop dat er een lichtje gaat branden bij UPC.

  Gringo09 uit Amsterdam met UPC (22-8-2009 13:45:19)

Dit is ernstige oplichterij.....COAX Nederland doe hier AUB iets.

Kan toch niet zijn dat als je iets afneemt van upc dat je dan maar 1/3 krijgt maar wel 3/3 betalen dit komplete waanzin?

Help AUB bij deze bedrog.

  intel uit rotterdam met upc oplichters (22-8-2009 13:52:41)

niet normaal wat knijpen ze hard
van de 60Mb nog maar 18Mb over dat is stukken onder de maat
coax ken je er niks aan doen dit is toch niet normaal meer

we betalen toch zat niet dat je van de 24 uur maar 12 uur gebruik mag maken dan kunnen wij toch ook zeggen je geef de helf we betalen dan ook maar de helf

  Rob uit Arnhem met UPC (22-8-2009 14:56:07)

Ook ik heb een mail naar den UPC directeur gestuurd met een kopie naar Kassa.

Tevens aan COAX gevraagd of het juridisch wel mogelijk is dat UPC haar klanten op deze manier een oor aannaait.

  Johhny Hates UPC uit Amsterdam met UPC (22-8-2009 17:37:39)

Ach, wat kan COAX hier nou aan doen.
Die praten met die pathologische leugenaar Ronald ´Al Sahhaf´ Sutmuller.
Dat heeft toch helemaal geen zin.
Het enige waar UPC gevoellig voor is is klanten die opzeggen.

  Herman uit Rijswijk met Telfort (22-8-2009 17:53:12)

> Het enige waar UPC gevoellig voor is is klanten die opzeggen.

en dat is precies wat ze willen.
4 x 30mbit klanten leveren meer op dan 1x 120 mbit klant.

De 120 mbit abonnementen zijn uitsluitend bedoeld geweest als promotie stunt. (in eerdere verklaringen werden ze bestemd door UPC, voor
het zakelijk verkeer om te kunnen "emailen en te surfen")

De highspeed abo´s zijn dus, zoals het nu dus ook blijkt, SURF accounts

  Dax uit DS9 met (22-8-2009 18:27:12)

Het is erg jammer dat Coax meewerkt aan de leugens van UPC :-(

Je weet wel die snelheidstesten in Almere. Allemaal super mooi en stabiel.
Coax is gewoon een advertentie site van UPC.

Mensen doe eens wat onderzoek naar ADSL.
Als je dicht bij de centrale woont heb je mooie snelheden.
Helaas nooit boven de 2Mbyte/s. Dat is helaas zo. Maar het kost je maar 20 euro/maand. Voor de 60 euro verschil kun je andere leuke (computer) dingen doen. Of meerdere ADSL lijnen nemen en bundelen.

  Agil1ty uit Drachten met UPC (22-8-2009 20:15:03)

Ronduit belachelijk! Je betaald veelste veel als ze alles dicht knijpen. Voor email kun je nog met een inbel modem af, dus waarom zou je in godsnaam een duurder abbonement nemen als je alleen emailt/surft? Ik gebruik mijn snelheid voor nieuwsgroepen! En nu kan ik met slechts 640 kb/s downloaden!

UPC doe er wat aan, je gaat hier klanten mee verliezen aan andere providers! Dit pikken we niet! Hoop dat COAX wat gaat doen voor ons, want ja, als consument dring je niet tot UPC door, en als je belt krijg je een student, en om nou op de medewerker boos te worden lost niets op! Nee, en moet een instantie voor de UPC klanten opkomen! Waarom zou je snelheid aanbieden als je niet eens de bandbreedte kan bieden! Ik vind het diefstal!

  HC uit Spijkenisse met UPC (22-8-2009 21:13:00)

Zo ook hier. 12Mbit van de 30Mbit tussen 12.00 en 00.00 die ik behoor te kunnen halen.
Netwerk managen ok, maar dit is weer gewoon keihard knijpen!

Allemaal weer in het voordeel van UPC en totaal niet voor de eindgebruikers zoals wel beloofd was! Moeten we alllemaal onze werktijden gaan aanpassen en tussen 12.00 en 00.00 gaan werken zodat we dan WEL in onze vrije tijd ervan kunnen genieten waarvoor we ook betalen?
Mijn klacht hebben jullie ontvangen door middel van het reactie formulier.

Klant vriendelijkheid op en top UPC!

  wapper uit fuck upc met jemoer met upc (23-8-2009 08:19:19)

Dit is mooie gelegeheid om ook maar 1/3de tebetalen, en dit ga ik ook doen, dan sta je nog kompleet in je recht ook.
Hun maar 1/3de snelheid geven k maar 1/3de betalen.

Aangezien je voor iets niet hoeft tebetalen voor iets wat je niet krijgt.

  Paashaas uit Helmond met UPC (23-8-2009 12:23:35)

Hier in Helmond,

Voorheen snelheid ok. Daarna last van de traffic shaping. Daarna ok met SSL.

Nu klote --> 1/3 van mijn 10Mbit.

UPC bedankt!

  JvO uit Heerenveen met UPC (23-8-2009 14:36:21)

Ook hier in Heerenveen exact hetzelfde verhaal. Download nu met 1/3 van m´n 30mbit verbinding. ZIt nu strak op 1.17MB/s vanuit usenet.

  UPC FOKKING LEUGENAARS! uit Spijkenisse met StrontNet (23-8-2009 17:38:29)

Ik snap sowieso niet waarom dit is doorgevoerd. Ik had niet eens problemen met usenet downloads?En dan staat er nog zo mooi dat de hogere abbo´s hier een voordeel uithalen, mooi niet dus! "UPC zag zich na aanhoudende klachten over trage usenet-downloads en p2p-verbindingen genoodzaakt enkele netwerkwijzigingen door te voeren." Yeah, right..en bedankt!
Nu ze dit geintje flikken duurt een download bijna 4 keer langer!! WTF moet ik dan met een fiber30 abbo?? Dat was voor mij de reden om over te stappen naar UPC omdat het downloaden via usenet stukken sneller ging! Ik hoop dat dit nog teruggedraaid gaat worden? Anders heb ik spijt dat ik de overstap gemaakt heb...Dit kunnen ze toch niet maken????

  bl44t uit dordrecht met chello/upc (23-8-2009 19:37:31)

Ik heb een 10mb abonnement en haalde altijd deze snelheid maar nadat dit artikel is verschenen haal ik op de drukke momentel maar 4mb ...

  Rob uit Nijmegen met UPC (23-8-2009 20:10:47)

Wat een naaistreek van upc, ik download 1,17MB´s van usenet met een abbo van 30MB dit kan toch niet! UPC, Coax doe er wat aan, gaat je klanten kosten!

  UPC SUCKT uit Spijkenisse met UPC (23-8-2009 21:26:59)

Wat een lijers allemaal bij upc, hoop geklaag hier, maar iets er aan doen ho maar. COAX doe er iets aan....!

Ik heb 1/3 van mij usenet snelheid ik betaal wel voor de volle mep, allemaal jullie contreact opzeggen, dit is contractbreuk van upc....

  Triple_NL uit Almere met UPC (23-8-2009 22:25:06)

Ik las in de berichten dat vooral HTTP verkeer en streaming media voorrang zou krijgen, dat newsservers en andere diensten (zoals DC++) beperkt zouden worden, maar dat je weinig zou merken van het "herprofileren" van het netwerkmanagement..

nou het is dramatisch, regulier verkeer en streaming media is zelfs slecht tot niet mogelijk tussen de genoemde tijden, newsservers zijn helemaal amper tot niet te bereiken..

mooi staaltje netwerkmanagement...

  Frank uit Purmerend met UPC (24-8-2009 00:17:48)

Zelfs nu NA 0:00 uur wordt nog niet eens de volledige snelheid behaald. Waar ik eerst ruim 28 Mbit behaalde haal ik nu nog maar 24 Mbit en dat met een abbo van 30 Mbit. Dus zelfs als het "knijpen" niet meer zou moeten plaatsvinden behaal ik alsnog niet de hiervoor behaalde snelheid.

Ik ben echt ontzettend boos en voel me enorm in de zeik genomen door UPC.

Reclame maken dat het downloaden van muziek en films sneller gaat dan ADSL met zogenaamd een "raket op het dak" daar is overdag helemaal niets van te merken, sterker nog, de normale maximale snelheid die ik behaalde op mijn ADSL lijn (16Mbit) wordt niet eens behaald. Dit is overdag namelijk nog niet eens 10 Mbit. SCHANDALIG!!!!!

Ik hoop dan ook van harte dat COAX hier iets mee kan doen of dat er massaal actie wordt ondernomen door de klanten die net als ik enorm in de zeik zijn genomen door UPC.

Dit kan gewoon echt niet langer zo!

  Mischa uit Mischa met (24-8-2009 00:49:08)

You guys (COAX and UPC) suck so hard - that is miserable. Fuck you.
This is a clear signal for your customers to go elsewhere.
Customer: Vote with their money!

  Joakim uit Amsterdam met upc (24-8-2009 01:07:43)

Digg it: http://digg.com/tech_news/UPC_Netherlands_violating_net_neutrality

  KingCobra uit asten met UPC (24-8-2009 01:33:22)

Tegen beter weten in heb ik een maand geleden Fiber 60 genomen ter vervanging van mijn ADSL 24.

Heel het netwerk aangepast cat6 dlink router voor 12 pc´s enz...

Nu word ik dus weer terug geknepen naar mijn ADSL snelheid die ik voorheen had, mislijdende en zakkenvullende reclame !

Als UPC met deze actie weg kan komen is dit ronduit schandalig en zal ik de boel weer opzeggen.

Ik kijk het nog een week of 2 aan, dan gaat de stekker van mijn ADSL er weer in (gelukkig nog niet opgezecht).

Nog een linkje: http://tweakers.net/nieuws/61986/upc-maakt-einde-aan-omzeilen-traffic-shaping.html

En even voor de duidelijkheid, ALLES word geknepen behalve http en mail.

  klaasie uit sliedrecht met upc geeft het nie (24-8-2009 04:55:26)

luister mensen als eind van de maand de rekening komt iedereen massaal
1/3 betalen van je internet abbo. ik heb 30 mb kost 30 euro en ik betaal maar 10 euro want meer snelheid krijg ik niet dus betalen we daar ook niet voor.
en nog wat gister begon mijn auto te stotteren ik dacht zelfs dat daar upc achter zat haha gek word je ervan.

  Yorick uit Zevenaar met UPC (24-8-2009 07:10:35)

Beste allen,

Regio gelderland is helemaal niets gewijzigd, dus ze houden coax.nl een leugen voor. Ik werk 40 uur dus rond 12:00 uur ´s nachts ben ik niet meer wakker omdat ik de volgende dag weer naar het werk moet, wat heb ik dan aan die snelheid?

Het is te absurd voor woorden. Hoge snelheden verkopen en dan knijpen, je krijgt niet waarvoor je betaald. Ze moeten er in de commercials bijzeggen dat het bedoeld is voor huis-tuin-en-keuken-gebruikers, je hebt de snelheid wel, maar oooh wee als je er maximaal gebruik van maakt.

Het is alsof je mooie schoenen in de etalage van een winkel ziet, je vervolgens bij de kassa komt, je afrekent, de doos opent wanneer je buiten bent en je erachter komt dat er geen zolen onder de schoenen zitten.

Het verschil is alleen, bij die winkel kan je teruggaan. BIJ UPC NIET! Er wordt niet gereageerd op mails en wanneer je belt wordt er net gedaan alsof ze van niets weten. Daarnaast zit je vast aan een jaar-contract.

Ze zijn meer bezig met abonnementen verkopen en wanneer de bandbreedte die ze hebben ingekocht op is...dan gaan we gewoon door met verkopen en dan knijpen we andere klanten om die bandbreedte aan anderen te verkopen.

Reclame maken dat ze sneller zijn dan adsl. Hoezo sneller? Je wordt de hele dag geknepen.

Ik voel mij als klant echt belazerd. Ik kan er helaas niet vanaf, want je zit vast aan een contract. Dit is verkoop onder foute voorwenselen. Als ik dit had geweten dan had ik het nooit gedaan.

ps. SSL aan of uit en andere "speciale poort" helpt ook niet. Dus ben ik ook voor niets geswitcht naar een andere usenet provider!

  Grin08 uit Amsterdam met UPC knijpme (24-8-2009 10:26:37)

Super COAX Nederland.... We Hopen snel wat respons te krijgen van de knijpers UPC.

  freek uit x met kabelboer nr1 (24-8-2009 11:09:21)

thjaaaaa, je kan gewoon opzeggen hoor :)

1.Brief schrijven in gebreke stelling
2.Niet opgelost en geen reactie binnen 2 weken.

contract verbreken en opzeggen + rekening nummer UPC blokkeren :)

  JohanL uit Dordrecht met Chello (24-8-2009 11:30:34)

Ben benieuwd wat UPC te zeggen heeft en ben erg blij met COAX..

  tripwire uit Rotterdam met UPC (24-8-2009 11:45:39)

Da´s nogal voorspelbaar..
UPC laat weten open te staan voor discussie en nodigt COAX uit voor een gesprek.
Tijden dat gesprek laat UPC weten dat ze de capping van usenet gaan wijzigen van 66% minder snelheid, naar slechts 50% of 30% minder.
En na aandringen zeggen ze ook toe de caps een paar uur later te laten ingaan.
Maw, kluitje, riet.
Wat UPC natuurlijk echt zou moeten doen is hun connecties naar de rest van het internet uitbreiden.
Maar dat zal nog wel tot halverwege volgend jaar duren, als de jaarcontracten weer aflopen.

  tripwire uit Rotterdam met UPC (24-8-2009 11:49:59)

Da´s nogal voorspelbaar..
UPC laat weten open te staan voor discussie en nodigt COAX uit voor een gesprek.
Tijdens dat gesprek laat UPC weten dat ze luisteren naar de wensen van de klanten, en dat ze de capping van nntp gaan wijzigen van 66% minder snelheid naar slechts 50% of 30% minder.
Wellicht zeggen ze ook toe de caps een paar uur later te laten ingaan.
p2p wil UPC niet over praten, en de caps van 99.9% minder snelheid blijven gewoon 24 uur per dag actief.
Maw, kluitje, riet.
Wat UPC natuurlijk echt zou moeten doen is hun connecties naar de rest van het internet uitbreiden.
Maar dat zal nog wel tot halverwege volgend jaar duren, als de jaarcontracten weer aflopen.

  ikke uit amsterdam met upc (24-8-2009 12:11:30)

En het is weer 12 uur geweest dus de snelheid stort weer in elkaar.

  tofus uit amsterdam met UPC (24-8-2009 12:27:49)

Geachte heer Karsten,

..

Omdat ik reeds uren met de helpdesk heb gezeten, zonder dat dit tot oplossing heeft geleid (sterker nog: ik ben nu nog slechter af dan ik was voordat ik mijn upgrade bestelde), heb ik besloten aangifte te doen bij de Politie Amsterdam wegens oplichting.

Jullie leveren niet wat je beloofd, zijn niet in staat om service te leveren (servicedesk is nagenoeg onbereikbaar; na 50 euro aan helpdesk-telefoonuren te hebben uitgegeven ben ik nog geen steek verder dan waar ik begon), jullie verkopers proberen klanten bewust met verkeerde informatie veel te dure paketten aan te smeren, jullie monteurs worden geinstrueerd om technische problemen niet op te lossen, maar tegen de klant te liegen en ten slotte leveren jullie slechts een fractie van de bandbreedte die jullie in jullie publieke reclames en commercials toezeggen. Mijns insziens genoeg aanleiding om aangifte wegens oplichting te doen.

Ik zal uw naam, meneer Karsten, ook persoonlijk noemen; aangezien ik u, als algemeen directeur, verantwoordelijk houdt voor het handelen van UPC medewerkers uit naam van UPC.

hoogachtend,

  Michel uit Assendelft met UPC (24-8-2009 13:05:06)

Ook ik wil een reactie plaasten.

als ik betaal voor een product en die wordt gekapt naar 1/3 wil ik dat mijn abonnement ook naar 1/3 gaat
ik ben naar upc gegaan omdat ik dan geen lijn verlies zou hebben wat adsl wel heeft maar dit gaat echter net te ver
moetwillig knijpen

  Piet Korf uit Bennekom met UPC de knijpfabriek (24-8-2009 13:32:11)

Ikheb nu sinds twee en een half jaar upc met eerst alleen internet 6 mb en bellen, en sinds een maand of twee een uitgebreid pakket met 30mb bellen onbeperkt en digitale tv met recorder. Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat het tv en bellen prima loopt, en eigenlijk ook het internet werkt 100% het enige wat dus de bottleneck is dat is de download snelheid, ik doe alles via de nieuwsgroepen maar als ik dan een derde van mijn snelheid overhou dan is dat vind ik onacceptabel, ik ben weggegaan bij planet omdat ik het adsl zat was met al zijn nukken en kuren, maar nu is het bij upc nog erger.
Ik vind dat upc of 100% moet leveren een storing daargelaten , of de internet abonnementen 2/3 in prijs moet verlagen zolang ze niet kunnen of willen leveren.
Wat ik mij ook afvraag is hoever de stichting brein in upc zijn hol is gekropen of andersom, dit is een gouden gelegenheid om mensen van de nieuwsgroepen weg te treiteren.
Als dit zo doorgaat kun je beter een heel goedkoop adsl abbo nemen en af en toe een film kopen , dan ben je goedkoper uit dan via die oplichtersbende van upc.UIteindelijk snijden ze zichzelf in de vingers want straks gaat iedereen op de loop.

Coax doe je best voor ons mijn lidmaatschap voor jullie stichting is onderweg.

  freek uit x met kabelboer nr1 (24-8-2009 13:45:32)

Knijpen? soulseek, p2p, newsgroupen........

Dit lijkt meer op censuur.....

  harbri uit rotterdam met upc (24-8-2009 14:00:24)

Behalve klagen bij Coax is er volgens mij ook voldoende reden om een klacht bij de reclamecodecommissie in te dienen. In haar reclamefilmpje stelt UPC namelijk dat een fiberpower verbinding sneller is dan ADSL. Met de huidige netwerkmanagementmethode is dat echter niet waar en dus misleidend. Hoe meer klachten bij de reclamecodecommissie hoe groter de kans dat UPC hiervoor op de vingers wordt getitkt!
Link: http://www.reclamecode.nl/consument/default.asp?paginaID=0

  Gekepen uit Amsterdam met KnijpersUPC (24-8-2009 14:00:33)

Horen zien en zwijgen

IMGhttp://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/24/1251103507-530.jpgIMG

  The Soft Jr uit Duiven met Tele2 (24-8-2009 14:07:13)

Is het al opgevallen dat de UPC TV reclame niet meer uitgezonden wordt?

  Mark Levinson uit Arnhem met UPC (24-8-2009 14:35:51)

Heel simpel allemaal:

De automatische incasso van de GEHELE REKENING van UPC elke maand door de bank laten storneren, net zo lang totdat het probleem is opgelost. Vanuit een zeer betrouwbare bron vernomen dat elke bank dit zonder probleem doet.
Moet je eens zien hoe snel upc wat aan dit probleem gaat doen, anders gaan ze door het Liquiditeitsprobleem binnen een half jaar kapot!!!

  Jop uit Geldrop met cHello, GOODBYE! (24-8-2009 14:36:04)

Wat een H*fters bij UPC, dit is gewoon kei hard genaaid, als dit niet snel veranderd stap ik over op adsl, of glasvezel als die aangesloten is wat waarschijnlijk niet heel lang meer duurt.

Mensen leg je klacht bij
Consumentenbond: http://www.consuwijzer.nl
reclamecodecommissie: http://www.reclamecode.nl

De consument pikt dit niet UPC

  Misleid UPC klant uit Amsterdam met UPC Fiber Power 30 (24-8-2009 15:43:13)

Beste Coax,

Is er inmiddels al iets vernomen van UPC??

Groet,

Een hele ontevreden UPC klant......

  klant1879023472734 uit eindhoven met upc (24-8-2009 16:10:30)

Net gechecked of ik al over mijn jaar termijn ben ivm afzeggen, tele2 kan op een nieuwe klant rekenen.

  JP uit Vlaardingen met UPC (24-8-2009 16:17:22)

Ik ben benieuwd wat hieruit komt. Dit is echt niet normaal om zo met je klanten om te gaan. ben net 1 maand op UPC 25MB en krijg je dit gezeik!

  UPC Zuigt uit AMsterdam met UPC Fiber Knijpt (24-8-2009 16:52:00)

Twitter UPC

http://twitter.com/upc_webcare

  freek uit x met kabelboer nr1 (24-8-2009 17:01:13)

Twitter UPC
http://twitter.com/upc_webcare

wat moet ik daar mee ??
UPC moet het oplossen en geen NEP reclame sites bla bla CENSUUR

  Melvin uit Adam met Upc de Trafficshaper (24-8-2009 17:43:08)

Nieuwe promo Upc, klik op het link(anders copy paste in je browser) http://www.mcproductions.eu/upc/

  UPC Oplichters uit Haarlem met UPC Oplichters (24-8-2009 18:14:52)

Schandalig gewoon, net op je Fiber Power 90 nodig hebt om te msn´en of te emailen.
Ik download vanaf 12 uur tot na middernacht met 1/3 van de snelheid waar ik voor betaal.
Het kan tegenwoordig gewoon allemaal, als groot bedrijf.
Als een klein bedrijf wat verkeerd doet staat het overal, upc licht je gewoon op, en iedereen kijkt er naar.

  4WiiRMany uit Arnhem met U vraagt en wij knijpen... (24-8-2009 18:21:04)

Ik dacht al, wat is er toch weer aan de hand bij "mijn vrienden bij UPC"...

UPC: Belofte maakt schuld! Jullie leveren mij een 60 Mb aansluiting en ik kan dan SLECHTS(!!!) de helft van de tijd maar gebruik maken van deze snelheid? Ik vind dit schande!

  Rob uit Helmond met PAUPER UPC (24-8-2009 19:17:19)

Wat een stelletje oplichters bij UPC. Ik zit inmiddels 9 jaar bij UPC, in principe tot volle tevredenheid. Ook ik ben de dupe geworden van deze misleidende reclame. Ik ben sinds 2 maanden overgestapt van 25Mbit naar 60Mbit van UPC, en in eerste instantie tot volle tevredenheid.

De lol is er sinds vrijdag helemaal vanaf. UPC knijpt ook hier 66% van de verbinding af waardoor je nog maar 1/3 overhoud.

Na een gesprek van 42 minuten met een UPC medewerker ben ik geen ene steek opgeschoten, ik moest het maar accepteren dat het zo was. Daarentegen zeiden ze dat ze wel knepen, maar dat dit nooit 2/3 kon zijn. Waarvoor nemen mensen een >60Mbit account? Niet om te msn-en en te mailen en surfen, toch juist om dingen binnen te kunnen halen?

Ook zeggen ze dat ze dit alleen in de piekuren doen. Zaterdagmorgen om 9.00 was de verbinding al dik geknepen. Ook zondag de gehele dag en vandaag ook al. En dan lopen ze te pochen op tv met reclames over snelste i-net en films binnen zoveel tijd binnen, dikke onzin ze kunnen niks waarmaken. Echt schandalig gewoon.

Ook ik ben van usenetprovider gewisseld, heb nu voor een half jaar een 60Mbit account lopen terwijl ik nu een lagere snelheid haal dan toen ik 25Mbit had. Heb dus ook voor nop mijn usenetprovider geswitched en mijn account voor nop geupgrade.

Jullie worden bedankt UPC!!

En dan nog het feit, er staat dat maar 1% van UPC-gebruikers maar actief gebruik maken van nieuwsgroepen, een kabelaar als UPC moet toch een dusdanig netwerk hebben dat ze dat aankunnen??

Paupers.... Ik heb echt mijn buik helemaal vol van UPC!!

  Athoszz uit Brielle met UPC (24-8-2009 22:16:03)

Iedereen via http://www.consuwijzer.nl/ een klacht indienen!!!!!!

  tripwire uit Rotterdam met UPC, maar binnenkort XS4ALL! (24-8-2009 22:35:51)

Ik heb een poll opgezet om een beetje inventariseren welk percentage van de UPC internet klanten de nieuwsgroepen gebruiken, en welk percentage na de capping actie van UPC wil overstappen op ADSL
http://answers.polldaddy.com/poll/1912273/

  Rudiej uit nijkerkerveen met upc (25-8-2009 08:47:04)

Ik denk dat een ieder maar eens moet gaan klagen bij de reclamecode
commissie, als je de reclamespots van upc bekijkt op tv en beluisterd op de radio. Ze geven daarin aan velen malen sneller te zijn als adsl, maar maken dit helemaal niet waar!!!!. dit is misleidend!!!!!!. Ik denk dat ze dan op de vingers getikt gaan worden.en hebben ze alvast een klein koekje van eigen deeg retour. En bij het afsluiten van een abbo, wordt je iets anders voorgespiegeld als wat je daadwerkelijk krijgt. ook dit is weer misleidend.
Ga daarom net als ik naar de site van de reclame code commisie, en vul het klachten formulier in. je kunt dit doen via de volgende link
urlhttp://www.reclamecode.nl/consument/default.asp?paginaid=73/urlgr. Rudiej

  wappy uit ergens in nl met fuckupc (25-8-2009 09:11:29)

Is ook wel heel toevallig dat die reclame niet meer tezien is afgelopen 2a3dagen.

Maar goed upc denk eens aan je klanten in plaats van aan het geld.
Afijn net factuur binnegehad, maar daar gaat tog ook wel even 2/3 van het internet geld vanaf, wat hun kunnen kan ik 10x beter.

  Rudiej uit Nijkerkerveen met upc (25-8-2009 09:27:14)

Ik heb zojuist een klachten formulier ingevuld bij de reclame code commissie, en hoop dat die er iets gaan doen.
Want ik vindt, dat als er nieuwe klanten zich melden bij upc, deze vooraf hiervan op de hoogte worden gebracht. een kijken of er dan nog zoveel mensen zich aansluiten bij de club van upc. want zoals de reclamespots
er nu uit zien, is erg misleidend.!!!!! vandaar mijn klacht bij de reclame code commissie.
Rudiej

  PietDegeling uit Almere met UPC (25-8-2009 09:29:11)

Het blijft trouwens ook oorverdovend stil van de kant van COAX. Doet je afvragen wiens belangen COAX in dit geval behartigt.....
Wat UPC doet klopt gewoon niet, ik betaal voor 60Mb, en heb daar dus ook recht op. Ik heb begrip voor schommelingen in de snelheid, maar het is onzin om de mensen die een snel abonnement nemen, om redenen waar UPC zich heel goed van bewust is EXPRES op te zadelen met gedurende ongeveer 108 uur per 168 uur (week) maar 1/3de van de snelheid. Dit is willens en wetens niet nakomen van gemaakte afspraken.

  Grin uit Am*dam met UPC (25-8-2009 09:35:34)

Beste Coax,

Is er inmiddels al iets bekend?


Mvg,

Grin

  s3v3n uit Amsterdam met UPC (25-8-2009 10:01:32)

Sinds 22 augustus wordt ook mijn abonnement van 120 Mbps afgeknepen bij het legaal downloaden uit nieuwsgroepen tussen 12:00 en 0:00 (snelheid wordt dan 46.7 Mbps).

UPC noemt dit een aanpassing in de managementsoftware, echter kunnen ze hun bandbreedtes blijkbaar gewoon niet waarmaken.

Dit is uiteraard volstrekt onaanvaardbaar, ik betaal 78 Euro voor een totaalpakket telefonie, internet en digitale televisie (excl. 16.70 voor de verplichte analoge televisie) en daarbij mag je verwachten dat je 100% gebruik kunt maken van een volledige snelheid. Als UPC dit niet waar kan maken dienen ze deze abonnementen niet te verkopen of meer investeren in hun eigen bandbreedte naar het internet.

Dit noem ik een vorm van oplichting door UPC Nederland.

  benjamin uit amsterdam met UPC (25-8-2009 10:11:47)

Dus dan koop je eerst 90mbit en alles wat bandbreedte gebruikt wordt geknepen. Het zijn een stelletje oplichters daar bij UPC. Het leek er even op dat ze hun grappen uit het verleden afgeleerd waren maar dit bewijst het tegendeel.

  intel uit nooitgedacht land met upc stop waar asdl verder gaat (25-8-2009 10:12:04)

volgens mij is er niks bekend
maar we kunnen nu toch gewoon zeggen oke upc jullie kunnen het niet meer aan dus jullie cappen de lijnen vanaf 12:00 tot 1 uur snachts
dan betalen we ook maar de helf van wat jullie vragen voor onze dure abo
die reclame die ze zelf maken snel films halen met en raket op je dak die klopt niet meer
ze maken ook reclame dat hun sneller zijn dan asdl nouw dat is er ook niet meer omdat ze de lijnen 13 uur per dag cappen
ronhaar laat eens wat horen hoever staan jullie hier nu mee wij worden echt genaaid door upc

  sjeses uit Borculo met UPC Fiber Power 30 (25-8-2009 10:18:28)

Misschien dat UPC in de reclame ook meteen kan aangeven hoe we dan in vredesnaam films en muziek kunnen downloaden ("Altijd sneller dan ADSL")?

Hier in Borculo is er nog niets veranderd, op "piekuren" blijft er op nieuwsgroepen 33% van de verbinding over (en ja, dit gaat tot op de seconde)
Bij torrents is het 24/7 strak 30KB/s. Suse Linux is over 50 weken binnen.
Bedankt UPC

Dat op piekmomenten bepaald verkeer voorrang krijgt (online games en VOIP bijvoorbeeld) snap ik. Je maakt mij alleen niet wijs dat elke dag het netwerk ineens overbelast wordt op exact dezelfde tijd met exact hetzelfde tekort aan capaciteit, en dat elke dag op exact hetzelfde moment iedereen ineens stopt met downloaden zodat mijn verbinding weer op 100% mag.

Traffic shaping, ja, is nodig om sommige diensten (zoals VOIP en online gamen) betrouwbaar en stabiel te houden. Maar geef dan bepaalde protocollen voorrang op andere, en ga niet keihard plannen op welk tijdstip bepaalde protocollen ernstig teruggedraaid worden.

Zeer vreemd dat practisch iedereen op vaste tijden ineens 2/3 van de snelheid moet inleveren, onafhankelijk van het abonnement.


Ik wilde een "raket op het dak", daar werd niet bij vermeld dat het tijdens normale uren een lilliput-pijltje was.....

UPC Fiber Power, niet voor Power Users.

  tripwire uit Rotterdam met UPC, maar binnenkort XS4ALL! (25-8-2009 10:28:47)

COAX heeft het niet makkelijk.
De pers is in slaap gesukkeld, en neemt berichten als
"´Om al onze internetabonnees zo goed mogelijk van dienst te zijn, vindt UPC het belangrijk om de activiteiten die real time plaatsvinden op drukke momenten met voorrang af te handelen. Door het managen van ons netwerk willen wij voorkomen dat excessief internetgebruik door een zeer kleine groep klanten leidt tot filevorming voor de andere 99 procent´, laat Bert Holtkamp namens UPC weten."
braaf over zonder kritische vragen te stellen.
De werkelijkheid is dat UPC een groot deel van hun klanten wil treffen die wel eens een filmpje downloaden.
Door die te cappen hoeven ze niet te investeren in uitbreiding van hun capaciteit naar de rest van het internet.
Ik denk dat UPC bij de introductie van de nieuwe totaalpakketten (met veel hogere internetsnelheden) al had besloten om een tijdje later (op het moment dat een groot deel van hun klanten was overgestapt op deze nieuwe pakketten) de snelheid drastisch terug te schroeven.

  Dinges uit Daar met UPC (25-8-2009 10:50:12)

UPC krijgt het zelf ook al door:

http://i27.tinypic.com/2vdk9c8.png

  Wim van der Kamp uit Amsterdam met UPC 30 (25-8-2009 11:01:30)

Coax,

Is er al meer bekend over de ´update´ ? Kunnen jullie ook vermelden of dit redenen zijn om op te zeggen, als ze zo blijven ´functioneren´ ?

  Werny uit Ede met UPC (25-8-2009 11:11:10)

Ik begrijp dat iedereen zit te klagen over het knijpen wat UPC doet. Maar beste mensen dit knijpen is niet om de gebruikers te pesten maar om een netwerk tool uit te testen. als je de tekst goed leest dan zie je dat de doelstelling is om met gebruik van deze tool het knijpen eraf te halen en een betere performance te geven (zonder knijpen) voor diegene die een ´hogere Tier´ dus de Fiber gebruikers zal geven. UPC geeft ook aan dat dit voor alle regios eind september is doorgevoerd. Dus geef hen de tijd en wacht eind september af.

) UPC heeft de afgelopen 2 maanden met succes diverse testen uitgevoerd mbt gewijzigde netwerk management settings.
Doel van deze testen was om performance op gebeid van snelheid bij gebruik van nieuwsgroepen verder te verbeteren en daarmee ook direct de klanttevredenheid te verbeteren.
2) Het feit dat de testen succesvol zijn geweest resulteert in aanpassingen in deze settings welke UPC in augustus en september gefaseerd gaat doorvoeren.
3) Begonnen zal worden in provincie Flevoland waarna stap voor stap de overige UPC regio´s aan de orde zullen komen.
4) Zodra de exacte planning van welke regio aan de beurt is, zal COAX NL op de hoogte worden gebracht.
5) UPC verwacht dat eind september dit in heel haar footprint uitgerold hebben en dat hiermee de snelheid van de hogere tiers bij het gebruik van nieuwsgroepen significant verhoogd wordt.
COAX NL gaat er vanuit dat alle klachten omtrent de snelheidsproblemen dan ook snel de wereld uit zullen zijn en dat er van "knijpen" zoals het ook hoort geen sprake meer

  Roy Jorissen uit Budel-Schoot met UPC (momenteel) (25-8-2009 11:11:12)

Ik ben geen jurist maar het lijkt me duidelijke nalatigheid vanuit UPC zijn kant, hun leveren niet het product waar je voor getekend hebt. Lijkt mij een duidelijke reden om te kunnen opzeggen.

  tripwire uit Rotterdam met UPC, maar binnenkort XS4ALL! (25-8-2009 11:17:03)

Werny,
dat was gewoon om COAX zand in de ogen te strooien.
UPC kondigde een aantal dagen geleden aan dat ze klaar waren met het uitrollen van de policy. (en die nieuwe policy is dus het cappen van downloads uit de nieuwsgroepen tot 1/3 van de verwachtte snelheid)
Dat is ook de reden dat Hans boos is.

  UPC bye bye uit Eindhoven met UPC (25-8-2009 12:04:49)

Zo te zien heeft UPC weer klanten teveel, ze wilen er blijkbaar vanaf en met zo´n actie zal dat wel lukken.

  tripwire uit Rotterdam met UPC, maar binnenkort XS4ALL! (25-8-2009 12:11:38)

Zou mooi zijn als die ´hufters die het voor de rest verzieken door wel eens een filmpje of tv serie te downloaden´ direct van hun contract af kunnen.
Als ik kijk naar mn poll zou meer dan 60% van deze mensen graag willen vertrekken

  jp uit lelystad met UPC 25 mb knijper verbinding (25-8-2009 12:47:27)

Hoezo hufters?

Er zijn gewoon mensen die wel optimaal gebruik maken van hun verbinding. Dat UPC gewoon hun zaakjes niet goed voor elkaar hebben is dan niet ons probleem! Wij betalen er toch gewoon voor! Dus waarom zouden wij niet het maximale er uit mogen halen?

Dit is gewoon oplichten van de gebruikers.

  ollie uit amsterdam met (25-8-2009 12:51:27)

Vandaag heb ik voor het eerst na 12.00 uur nog steeds de normale snelheid van FiberPower60. Al bijna een uur extra tijd :-). Wellicht dat er bij UPC toch wat mensen zijn wakker geworden en de boel nu werkelijk afhankelijk hebben gemaakt van werkelijke netwerkdrukte. Dat zou mooi en acceptabel zijn.

  tripwire uit Rotterdam met UPC, maar binnenkort XS4ALL! (25-8-2009 12:51:50)

Ik ben zelf ook 1 van die ´hufters´ hoor ; -)
Ik denk dat ik zeker zo´n 20 gigabyte per maand aan dataverkeer genereer.

  wapper uit ergens in nl met fuckupc (25-8-2009 12:57:47)

Zo het is nu na 12uur en ineens de volle snelheid van 90Mbit, vanochtend rond 9uur was dat wel anders.

  Wim uit Amsterdam met UPC 30 (25-8-2009 13:09:36)

Ik zit nu weer op bijna volledige snelheid? Na 12:00 en zelf na 13:00....dit gaat de goede kant op??

  slitter uit beuningen met upc 30mbit (25-8-2009 13:09:58)

heb hier nu normale snelheid .....maar voor hoelang .........

  Agil1ty uit Drachten met UPC (25-8-2009 15:15:48)

Snelheid lijkt nu weer normaal, nu maar hopen dat dit zo blijft. Jammer dat er eerst gedreigd moet worden met weggaan door klanten voordat UPC doorheeft dat het ´menes´ is. Klanten zullen NOOIT akkoord gaan met minder, terwijl ze wel de volle pond betalen!

  Piet Korf uit bennekom met upc (25-8-2009 15:37:38)

Tja en ook hier ineens weer volle bak, als dit zo blijft Chapeau coax en UPC.

  Jeroen uit Almere met UPC 30Mbit (25-8-2009 16:55:45)

Hier worden we gewoon nog geknepen....10Mbit op een 30Mbit lijn :(

  s3v3n uit Amsterdam met UPC (25-8-2009 17:05:47)

Het feest is weer begonnen: abo van 120 Mbit/s en snelheid nu 46.7 Mbit/s.

UPC is de eerste provider die echt actief capped: dit noem ik oplichterij!!!

  yvar uit helmond met opichters van upc (25-8-2009 17:06:15)

hier ook, nog steeds geknepen in helmond.
niet meer dan 33% snelheid.
je zou ze met pek en veren het land uit moeten zetten

  serge uit arnhem met upc (25-8-2009 17:08:15)

Ook hier in arnhem word nog gewoon geknepen.
En jammer dat we de reactie van upc nog niet gehoord hebben.

  slitter uit beuningen met upc 30mbit (25-8-2009 17:10:02)

hier toch weer geknepen ,dacht vanmiddag even dat we ervanaf waren

  Yasin uit adam met Upc oplichters (25-8-2009 17:20:07)

niet te vroeg juichen mensen, mail de consumenten bond opta en reclammecomissie. Dus niet alleen bij Coax.

  Piet Korf uit Bennekom met upc (25-8-2009 18:54:43)

Jawel ook hier weer de rem er op. Doodziek word je ervan.

  tripwire uit Rotterdam met UPC, maar binnenkort XS4ALL! (25-8-2009 20:01:07)

"En jammer dat we de reactie van upc nog niet gehoord hebben."

Je mag erop vertrouwen dat UPC as we speak druk bezig is nieuwe leugens te fabriceren!
En dat die zeer binnenkort op de bekende sites te lezen zullen zijn.

  Fonzie uit Zeewolde met UPC (25-8-2009 20:17:59)

UPC was de laatste jaren goed bezig echter deze aanpassing is voor mij de druppel.
Ik betaal voor een dienst maar krijg maar 1/3.

Gelukkig zijn ze nu bij ons in Zeewolde glasvezel aan het aanleggen dus een alternatief heb ik voorhanden.

Mijn abonnement bij UPC kan ik gelukkig zonder veel problemen opzeggen waardoor ik snel kan overstappen naar het glasvezel netwerk.
Tja UPC, groot worden is geen probleem...groot blijven wel...!!

  s3v3n uit Amsterdam met UPC (25-8-2009 20:56:48)

Volgens mij is de limiet van Coax bereikt en heeft UPC zowieso een slecht netwerkbeheer. UPC bespaart op de kosten door haar netwerk in het buitenland (India) uit te besteden. De monteur van UPC die bij ons op bezoek was had daar ook bezwaren tegen omdat de communicatielijnen complexer waren geworden. Acties moeten vaak wachten en eigen personeel van UPC praat tegen een "black-box".

Misschien moet de politiek eens landelijk aan glasvezel gaan denken. We weten dat glasvezel werkt dus nieuwe experimenten zijn niet meer nodig, de vraag is: wie gaat investeren....?!

Gelukkig is de politiek ook bezig om de kabel vrij te geven voor andere providers (helaas zal dat nog lang gaan duren vrees ik).

Tot die tijd levert UPC een wanprestatie!

  NVO uit Amsterdam met UPC (25-8-2009 21:20:08)

Bij mij heeft UPC na een aantal keer niet te hebben gerageerd dat nu weer eens wel gedaan. Wat denk je? Ze adviseren de netwerkkaart op full duplex te zetten..... Alsof het dus aan mijn instellingen ligt!

  yorick uit gelderland met UPC (25-8-2009 21:42:41)

even een reactie die ik vanmorgen heb gekregen van UPC op het verhaal dat ik hierboven ook genoemd heb. Ze houden van ctrl+c en ctrl+v op de klachten afdeling.....

Geachte heer xxxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.

Wij gaan binnenkort ons netwerk aanpassen, zodat u minder last zult ondervinden van traffic shaping.
Het is nog niet bekend wanneer deze verandering in uw regio gaat plaatsvinden.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

  UPC-user uit Spijkenisse met UPC (26-8-2009 07:25:28)

Hier wordt je toch wel zo moedeloos van... bijna iedereen die iets voor het internet doet werkt er hard aan om het internet dé plaats voor alle mediastreams, dé locatie voor een "rich media experience".

De enigen die hun best doen om dit tegen te werken, met tegenstrijdigheden van hun eigen kant, zijn de ADSL en Kabel providers... hoge snelheden bieden, maar ze vervolgens afkappen. In plaats van hun capaciteiten te vergroten zodat het werkt zoals beloofd wordt, knijpen ze klanten af die betalen voor een snelle verbinding, maar een 1/3e van de beloofde snelheid krijgen als ze er echt gebruik van willen maken.

Mensen worden gelokt met een mooie Fiber Power-snelheid, maar zitten vervolgens op een "oude" ADSL-snelheid. Daar betaal je dan een x-bedrag per maand voor... fijn zaken doen UPC, bedankt.

  dinges uit daaro met Uitermate Prut Club (26-8-2009 12:44:07)

Ik heb zojuist nu.nl getipt.

Op hun website staat heel simpel een knopje bovenaan "tip de redactie"

Laten we voorkomen dat nog meer mensen in die fijne reclame trappen en denken snel te kunnen downloaden met UPC.

Als ik het geld had zou ik een berichtje op tv zetten dat standaard na de UPC reclame wordt uitgezonden: "Let op! Deze abonnementen zijn niet geschikt om muziek en films te downloaden."

Misschien dat we hier een actie voor moeten starten

  AntiTrafficMgt uit Rotterdam met UPC (26-8-2009 17:14:52)

Enkele weken terug "aanbieding geaccepteerd" om van 25 naar 90 MBit abbo toe te gaan. Je vraagt je af waarom in vredesnaam.

Ik weet niet wat er laatste tijd allemaal aan de hand is in Nederland, maar aan alle kanten worden we tegenwoordig of in de gaten gehouden of kort gehouden. Ik word er kostsziek van. Kansloos (HTTP verkeer)

Zie ook Ars Technica website http://arstechnica.com/tech-policy/news/2009/08/dutch-isp-builds-dike-around-net-throttles-non-http-traffic.ars met een artikel over UPC (terugverwijzend naar dit artikel van COAX). Schokkend dat we weer het zoveelste negatieve artikel over Nederland en haar organisaties moet vinden.

Hoe kunnen wij eindgebruikers een blok gaan vormen tegen dit soort throttle down c.q. traffic management praktijken?

  Hoera uit Leiderdorp met xs4all (26-8-2009 21:34:54)

http://www.xs4all.nl/allediensten/

  Robin uit Apeldoorn met Diezelfde UPC (27-8-2009 09:10:04)

Echt ongelooflijk dit... ik heb er geen woorden voor.

  ric uit AMSTERDAM met upc (27-8-2009 22:14:40)

heel erg treurig, als ik klaag, weten ze van niets
en wijzen ze op http snelheid....
kennelijk zijn er te weing klagers om publiciteit te genereren??

  rob uit beuningen met upc (29-8-2009 18:02:05)

had 4 mb adsl en kon daar goed mee downloaden. ik dacht dat 4 mb bij upc hetzelfde was, en stapte dus over. bij een goedkoop abb. word je echter helemaal afgeknepen tot bijna niets. ik heb zitten denken dan maar een duurder abb. te nemen bij upc, maar als ik al deze reacties lees kunnen ze van mij de boom in.

  ruud uit nijmegen met upc 2mb (30-8-2009 13:22:09)

vraagje: hoe lang duurt het bij een 25mb abb. van upc voor men een torrentbestand van 1gb binnenheeft als er niet geknepen wordt. (er van uitgaande dat er redelijk wat seeders zijn) En hoe lang duurt het als er wel flink geknepen wordt.
m.a.w.: kun je ondanks dat er flink geknepen wordt toch nog binnen redelijke tijd 1gb binnenhalen.?
ik heb gelukkig geen duur abb. van upc en ben het met de reacties eens dat het schandalig is dat men niet levert wat in hun reclame zeer misleidend wordt voorgeschoteld.

  sjeses uit Borculo met UPC Fiber Prut (31-8-2009 12:02:58)

Ah, ik ruik weer een rekensommetje aankomen :)

@ruud:

Indien je je maximale snelheid kan halen, en voldoende seeders hebt zou je met een 25Mbit abonnement ongeveer 2,8MB/s kunnen halen.

Stel dat daar gemiddeld 2 MB/s van overblijft (Torrent downloads lopen zelden op een continue snelheid) dan ben je 1024/2=512 sec. mee bezig. minder dan tien minuten dus.

Als je geknepen wordt (en het komt bij velen voor dat de max snelheid hierdoor rond de 50KB/s ligt, waaronder bij mij) dan zou het ongeveer 5,8 uur duren.

Ik was (toen ik nog op ADSL zat) bezig om de volledige classieke serie van Doctor Who te downloaden. Deze is vrijgegeven, maar niet op DVD te verkrijgen en in nieuwsgroepen kan ik hem helaas ook niet vinden.
Verwachtte aankomst: over 121 dagen (en dat zou zijn als de PC 24/7 aan staat).

  sjeses uit Borculo met UPC Fiber Prut (31-8-2009 13:59:51)

Edit op hierboven. die 121 dagen is dus nu met het snelle interNEP van UPC.

  ruud uit nijmegen met upc 2mb (1-9-2009 20:51:14)

bedankt sjesus voor je reactie. ik ben namelijk aan het overwegen om het 25 mb abb. van upc gecombineerd met telefoon te nemen. (30 euro)
maar zit toch wel ernstig te twijfelen. ik denk dat ik het nog maar even aanzie.

  rob uit beuningen met upc 4mb (11-9-2009 00:12:16)

moet nu toch constateren dat er duidelijk wat is verbeterd. nog niet de optimale snelheid, maar als het zo blijft ben ik tevreden

  arie uit niet belangrijk met raad eens (21-9-2009 21:33:55)

5mb/s512kb/s is kut, browsen gaat kut, 1 ding streamen gaat kut, heb max down en upl. nog niet meegemaakt, wat ´n kutproduct, laatste x dat ik er in ben getrapt.

  breedbandspecialist uit amsterdam met upc (4-11-2009 19:38:18)

Gelukkig zijn er meer providers.... neem eens een kijkje op de breedbandspecialist . nl

doe de postcode check om te kijken wat er bij jou beschikbaar is.

  Lacknar uit Spijkenisse met upc (5-11-2009 21:23:10)

In Spijkenisse wordt nog steeds constant geknepen bij mij begint het om 10:00 s´óchtends en na 1:00 s´nachts is er nog geen verbetering, dus ik zou niet weten wanneer ze het hier uitzetten. upc beweert ook nog steeds niet te knijpen. (hebben we gedaan in het verleden maar dat doen we al een paar maanden niet meer!!) tuurlijk joh ik geloof jullie meteen.

  Dennis uit Wijchen met (5-11-2009 21:46:40)

Hier dennis uit wijchen.


UPC knijpt hier ook nog steeds behoorlijk de download snelheid af in de drukke uren!!!!
Ik heb UPC fiber power , maar het lijkt meer op fiber no power.
Mensen als jullie hier klachten over hebben.
Stuur het dan naar TRos Radar!!
Dan wordt het teminste weer onder de aandacht gebracht als er voldoende mensen hierover klagen.

  Ronhaar uit Nijmegen met UPClive (6-11-2009 00:32:56)

@dennis en lacknar
vul even ons feedbackformulier in,
met daarin vermeld, welke poort en nieuwsserver gebruik je ??

  leli uit almere met upc (15-11-2009 11:19:33)

inderdaad oplichters kan nog wel dl met een belachelijke snelheid van 100 kb met een 20 mbit maar upl is nu helemaal dicht ga nu echt glasvezel nemen wat een oplichters zeg top hoor upc

  Frantic uit Spijkenisse met UPC (2-1-2010 21:47:36)

Sinds december ben ik overgestapt naar UPC 25mb/s maar sinds 2 weken merk ik dat ongeveer tussen 12:00 uur en 00:00 uur mijn downloadsnelheid flink geknepen wordt. Uiteraard heb ik nu spijt dat ik UPC heb genomen als provider, hiervoor nooit last gehad met Telfort. Naar mijn idee is dit oplichterij! daar hun mooie reclame op tv en internet andere dingen beloven. Als ik nu redelijk snel iets wil downloaden moet ik dat snachts doen of smorgens vroeg, dit gaat toch helemaal nergens over. Kan hier niets aan gedaan worden?